Friday 19 August 2011

ayam percik punye cerita.....

Neh gua nak citer sal gua pOse masa kecik2 dulu....gua buleh dikatakan baik jugak lah,kecik2 lagi dah pOse...pada petang tuh,gua tgh main bOla,rileks je gua main bOla bulan pOse,sbb seingat gua,adelah setengah baldi gua minOm air paip sebelOm tuh...gua baru je nak shOoting bOla tuh,tibe2 gua dgr ade sOre memanggil2 nama gua..."pOwer ranger merah...oOo...pOwer rangers merah!" sOre tuh milik mak gua,die tau kalO die panggil name betOl,gua takkan lyn,sbb tuh die pggl nama tuh...gua pOm pegi dekt mak gua..."yea mak,ade ape panggil2 neh?!Org nak main bOla lah!" jawab gua..."alaa,berenti lah kejap,pegi beli ayam percik,nnt buleh mkn berbuka pOse..."baiklah" jawab gua lg,gua anak mithali,ikOt je ape mak gua suruh..."nah neh rm20,beli 3 ketul ek" kata mak gua,sambil die amik bOla di tangan gua,dan setelah die buat beberape aksi freestyler yg mcm falcOa selalu buat tuh,die sambOng balik memasak....sO gua pOm meneruskan perjalan utk membeli ayam percik...sampai je kat kedai yg jual ayam tuh,gua mtk dgn pakcik tuh..."pakcik nak ayam percik 3 ketul"...pakcik tuh bg 4 ketul,sbb die kesian tgOk gua,letih pOse kate nye,padahal gua letih sbb main bOla...hehehe,dah siap2 beli,gua pOm balik lah,tp gua tengOk ayam tuh mcm sedap je,sO gua pOm mkn lah cket! cket2 gua mkn..dan sedar2 je ayam tuh dah abis,empat2 ketul gua telan der...adOiii,mcm mane neh,mesti mak gua mengamOk nnt...gua pOm pikir ape alasan yg patOt gua bg dgn die nnt...sampai je dkt umah gua buat muka sedih..."eh,kenapa neh?!" tanye mak gua...gua pOm ckp lah "duit nak beli ayam percik hlg lah mak! tuh lah,mak bg byk sgt,budak2 mane buleh pegang duit byk2" jawab gua..."takpe lah,takde rezeki lah tuh" kata mak gua lg....sO mlm tuh kami berbuka tanpa ayam percik! selamat gua...hehehe.lepas berbuka,gua pOm mandi2 n siap nak pegi semayang teraweh pulak...elOk je gua keluar dr bilik,mak gua tanye,"neh duit sape,mak jumpe dlm seluar pendek tuh..." sambil die pegang seluar adidas milik gua..."duit Org lah mak,kan seluar Org tuh" jwb gua..."haa,amik mane duit neh?! curik ek?!" tanye mak gua lg...."eh,tak lah,mane ade curi,tuh duit lebih beli ayam percik td lah...".Opsss! gua dah terlepas ckp dah...gua tgOk balik muke mak gua,td elOk2 je cun mcm selena gOmez,tp dah bertukar mcm chayna WWF tuh...mati gua mcm neh! dan malam tuh mak n bapak gua berduet rOtan gua dgn tali pinggang...gua tidOr sambil mengalirkan air mata....tanda penyesalan(padahal menangis sbb kena rOtan,adehhhh)

No comments:

Post a Comment